Kommer Nintendo World Championships till Switch?

Robot
Kommer Nintendo World Championships till Switch?

AVGN och Pat the NES Punk gjorde ett grymt kul avsnitt om NWC-kassetten!

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

AVGN och Pat the NES Punk gjorde ett grymt kul avsnitt om NWC-kassetten!

Ja! Det har jag sett, bra skit.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Var lite kul när super-läckaren Pyoro twittrade (kryssade?) en World Championship-kassett och alla började spekulera i om att anledningen till att han visade bild på en kassett med switchar på var för att det var tease om Switch 2 - och sen var det "bara" om ett nytt spel. Men pyoro har 100% track reckord om sina Nintendo-läckor så jag ser detta spel som bekräftat.

ZF
Medlem

Det är fyra switchar på. Så självklart är det en hint om att Switch 2 lanseras i olika modeller.

Switch 2 Switch
Switch 2 Portable
Switch 2 Home
Switch 2 VR

Alla utom home har LCD.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

AVGN och Pat the NES Punk gjorde ett grymt kul avsnitt om NWC-kassetten!

Jag kommer ihåg den, riktigt bra! Pat gjorde en egen version av den också där AVGN gästar så det finns 2st

Skribent
Skrivet av abso:

Jag kommer ihåg den, riktigt bra! Pat gjorde en egen version av den också där AVGN gästar så det finns 2st

Undrar om jag missat det?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Undrar om jag missat det?

" NWC 1990 - Pat the NES Punk " heter den på YT, första halvan av klippet är väl mer historia om spelet men sen startar det

Skribent
Skrivet av abso:

" NWC 1990 - Pat the NES Punk " heter den på YT, första halvan av klippet är väl mer historia om spelet men sen startar det

Kul! Ska kolla senare ikväll. Älskar spelhistoria!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hade otroligt kul med NES Remix så vore kul med en ny liknande titel.
World Championship som det är portat till Switch låter inte så kul som spel, men kul historia är det ju

Skrivet av abso:

Jag kommer ihåg den, riktigt bra! Pat gjorde en egen version av den också där AVGN gästar så det finns 2st

Jaså! Tror inte jag sett Pats version. Tack för tipset!

Medlem

Det är nu officiellt utannonserat!

Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/ELmBYBga5SY

Det är nu officiellt utannonserat!

Du milde, det där var den samtidigt mest episka och nördigaste speltrailern jag nånsin sett! Vad häftigt ändå, det måste ligga en hel jobb bakom att ha samlat ihop alla de där personerna igen efter så många år. Blev riktigt sugen på den fysiska boxen även om jag vet att jag nog aldrig kommer spela det, körde ett av de äldre NES Remix-spelen till 3DS men tröttnade rätt fort, tycker spelidén är roligare i teorin än i praktiken.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Du milde, det där var den samtidigt mest episka och nördigaste speltrailern jag nånsin sett! Vad häftigt ändå, det måste ligga en hel jobb bakom att ha samlat ihop alla de där personerna igen efter så många år. Blev riktigt sugen på den fysiska boxen även om jag vet att jag nog aldrig kommer spela det, körde ett av de äldre NES Remix-spelen till 3DS men tröttnade rätt fort, tycker spelidén är roligare i teorin än i praktiken.

Håller med, Nintendo gick verkligen way and beyond med denna Ja boxen var ju riktigt fin kanske investerar i den som samlarutgåva!

1
Skriv svar