Tarkov-lika Gray Zone Warfare säljer 500 000 exemplar

Robot
Tarkov-lika Gray Zone Warfare säljer 500 000 exemplar
Medlem

https://x.com/intelgzw/status/1786428983854194918?s=46&t=xOb5...

Nu passerat 500 000. Snabba ryck!

Någon på redaktionen som testar och kommer att skriva om det?

Medlem

Läste något om att nån texture de använder inte var deras?

https://twitter.com/SimonMczt/status/1785417328940679662


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hört väldigt blandat om spelet och det jag sett på twitch har sett lite sådär ut.
Har varit väldigt mycket hype och snack om det på reddit vet jag, speciellt tarkov dramat som skedde väldigt nyligen. Så mycket beror nog på hype och kanske inte kvaliten på spelet. Väntar med köp i alla fall

Medlem

Kommer inte köpa då det är P4A. Såg annars bra ut

Megadelux
Skrivet av Trycket:

Kommer inte köpa då det är P4A. Såg annars bra ut

Pay for.... ? Alpha?

Redaktör
Skrivet av Trikkster:

https://x.com/intelgzw/status/1786428983854194918?s=46&t=xOb5...

Nu passerat 500 000. Snabba ryck!

Någon på redaktionen som testar och kommer att skriva om det?

Ah, se där. Tack, nyhet uppdaterad.

Nja, vi har inte planerat att testa det. Men vi får se.


signatur
Medlem
Skrivet av renod:

Pay for.... ? Alpha?

Pay 4 advantage? Typ pay to win light? Var det enda jag hittade som kanske passar in.

Medlem

Ser ut som exakt min typ av spel.
Men väntar lite och ser om de kan ordna till det lite först.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Pay 4 advantage? Typ pay to win light? Var det enda jag hittade som kanske passar in.

jag skulle precis skriva det samma!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Välgjort spel med stor potential, upplevde att det fungerade helt ok även på äldre hårdvara. Återköp för min del då det kändes mer som inventory management sim än action.

Medlem

Undrar om de räknar med alla som har refundat i de siffrorna? De flesta jag känner som köpte har refundat(Jag också)
Bara ett få antal valde att köra vidare.

Medlem

Lirade lite och refundade, Behöver lite mer tid i ugnen, har hårdvara som möter recommended och får runt 60 fps med DLSS på balanced, givet alla långa siktlinjer så blir allt bara blurry. Kommer vänta ett tag och testa igen ifall dom fixar prestanda.

Medlem

Tarkov kopia??? Är mer likt Arma än Tarkov och är rent av en kopia av vissa arma moddar.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Pay 4 advantage? Typ pay to win light? Var det enda jag hittade som kanske passar in.

Pay 4 advantage. P2W light edition som du säger.

Medlem

Spelet har potential, men är väldigt ooptimerat. Strider blir nästan helt omöjliga eftersom både AI och andra spelare är desyncade. Många som har problem med att deras huvud försvinner och de kan inte komma åt secure container heller. Kör man pvp server så blir man ofta dödad och rånad på sitt gear av sin egna faction. Men det kan bli bra av det här, det är ju bara alpha än så länge.

Medlem

Jag tittar på videon och gillar allt jag ser. Grafik, ljud, känsla... att det går lite långsamt.
Sen stänger jag locket på datorn och startar upp COD. Jag är en simpel människa.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Intressant spel och man verkar ändå vara ganska snabba på uppdateringar. Jag kör pve och har inte haft några större problem med spelet eller servrar. Personligen har jag mest problem med vissa val man har gjort. För att komma ut i zonen så beställer man en helikopterfärd.

Problemet är att antalet helikoptrar som kan vara aktiva samtidigt är väldigt lågt så man får sitta och vänta vid basen tills en helikopter har lämnat kartan innan man kan beställa en ny. Det tar tid också att flyga någonstans och alla helikoptrar utgår från basen, är man långt inne i zonen så får man räkna med att en tur och retur kommer ta 15-20 minuter i ren väntetid.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag tittar på videon och gillar allt jag ser. Grafik, ljud, känsla... att det går lite långsamt.
Sen stänger jag locket på datorn och startar upp COD. Jag är en simpel människa.

Hur spelar du med locket stängt eller är det någon sorts dagdröm? Att man drömmer om att man spelar, tänker starkt?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av norrby89:

Tarkov kopia??? Är mer likt Arma än Tarkov och är rent av en kopia av vissa arma moddar.

Tänkte precis skriva det, utvecklarna själva säger att det är Arma man har tittat på då detta spel är fokuserat på PVE.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hur spelar du med locket stängt eller är det någon sorts dagdröm? Att man drömmer om att man spelar, tänker starkt?

Haha.. nej. Mitt inlägg lät väldigt konstigt när jag läste det nu. Jag kollar gameplay på Macen.. stänger locket och startar min Xbox. Och spelar samma gamla COD om och om igen utan att ens tycka det är roligt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av cird4n:

Tänkte precis skriva det, utvecklarna själva säger att det är Arma man har tittat på då detta spel är fokuserat på PVE.

Ja, eller hur?
Ser inget i denna trailer som förmedlar något av det som gör Tarkov unikt. På gott och ont, så klart.
Hade gärna hittat ett trevligt Tarkov-alternativ, som framför allt saknar starka kopplingar till ryska staten i dessa tider.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

1
Skriv svar