James i Silent Hill 2-remaken tycks ha fått ett ansiktslyft

Robot
James i Silent Hill 2-remaken tycks ha fått ett ansiktslyft

Bloober har skickat Mr. Sunderland till en plastikkirurg.

#Silent-hill-2, #bloober-team


ZF
Medlem

Så från render budget Leon K till discount Mads.

Är inte han också redan med i ett annat spel..?

Medlem
Skrivet av ZF:

Så från render budget Leon K till discount Mads.

Är inte han också redan med i ett annat spel..?

Hehe, discount Mads.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem

I första trailern så såg hans ansikte och minspel ut som när de kör cut scenes med 400% facial exprecisons. Så jag är bara glad om de ändrat till det bättre.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Hedersmedlem
Skrivet av ZF:

Så från render budget Leon K till discount Mads.

Är inte han också redan med i ett annat spel..?

Death stranding jo.

Medlem

Ser värre ut nu

Medlem

Vilken är före å velken är efter? Den i färg såg ju bättre ut än den svartvita

Medlem

Håller med om att det första ansiktet man såg i remaken inte är vidare snyggt att titta på.
Ungefär som Ugly Sonic.

Synd att de inte snyggade till Isaac i Deadspace remake. Men det kanske är lite inne nu att allting ska se fult ut trots snygg grafik så att vanligt fult folk ska också kunna känna sig som hjältar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Skiter i vad de gör med hans ansikte. De kan få göra Henry till man/kvinna/trans eller svart/vit/asiatisk. Bara det blir ett bra spel...

Medlem

Det som många här verkar missa är att James likgiltiga och känslolösa ansiktsuttryck och minspel i originalet är en viktig beståndsdel som knyter an till storyn. Detta är anledningen till att folk inte gillade de nya ansiktsuttrycken som såg väldigt känslomässiga/ledsna/plågade ut, vilket ändrar hela grejen med hur James uppfattar situationen och allt kring sig.

Därför är den nya ikonen MYCKET bättre även om det bara handlar om små justeringar, för det efterliknar originalets känsla mycket bättre. Det handlar alltså om något mer än bara det estetiska i detta fallet. För er som inte har sett skillnaden (då denna artikeln av någon anledning bara visar den nya ikonen) så är det alltså dessa ändringarna som folk diskuterar:

Innan ändring

Efter ändring

Original

Med det sagt så är allt detta spekulation och en fjuttig ikon betyder egentligen inte att de har gjort något annorlunda, men det får folk att hoppas på att Bloober team faktiskt lyssnar på kritik och försöker att göra originalet rättvisa.

Personligen tycker jag även att de borde göra remaken MYCKET mörkare än vad som har visats i trailers hittills.

Medlem
Skrivet av lonian:

Håller med om att det första ansiktet man såg i remaken inte är vidare snyggt att titta på.
Ungefär som Ugly Sonic.

Synd att de inte snyggade till Isaac i Deadspace remake. Men det kanske är lite inne nu att allting ska se fult ut trots snygg grafik så att vanligt fult folk ska också kunna känna sig som hjältar.

Tänk om man var så osäker på sig själv att man kräver att produkten ska reflektera ens eget utseende för att man ska kunna identifiera sig med produkten.

Nästan så att man inte förstår grejen med verklighetsflykt överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Tänk om man var så osäker på sig själv att man kräver att produkten ska reflektera ens eget utseende för att man ska kunna identifiera sig med produkten.

Nästan så att man inte förstår grejen med verklighetsflykt överhuvudtaget.

Eller hur.
Jag vet en kille som vägrade spela spel då en är en kvinna. För honom var det viktigaste i spelet att det reflekterade det som att han var i spelet. En man alltså.

När det gäller grafik överhuvudtaget så föredrar jag ju att karaktären i exempelvis ett 2D spel ser bra ut. Jag föredrog alltid Sonic före Mario när jag var liten för han såg häftigare ut.

Men nu när vi närmar oss mer realistisk grafik så sätter det kanske ett annat typ av avtryck på oss. Det är som med film, vi vill se attraktiva människor på film och i tv och reklam såväl som huvudkaraktärer i tvspel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

ZF
Medlem

Inte konstigt att Mario blev så populär.

Medlem
Skrivet av ZF:

Inte konstigt att Mario blev så populär.

Ja han är ju som Jultomten.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar