Against the Storm har sålts i över 1 miljon ex på Steam

Robot
Against the Storm har sålts i över 1 miljon ex på Steam
Medlem

Galet mysigt spel, men det blir tyvärr väldigt repetitivt efter de första ~10 timmarna. Och spelets progression-system är tyvärr uppbyggt för att man ska grinda uppdrag i dussintals timmar, men dit kommer man inte komma om man, som jag, har låg tolerans gör repetition.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Galet mysigt spel, men det blir tyvärr väldigt repetitivt efter de första ~10 timmarna. Och spelets progression-system är tyvärr uppbyggt för att man ska grinda uppdrag i dussintals timmar, men dit kommer man inte komma om man, som jag, har låg tolerans gör repetition.

Har man lite högre tolerans för repetition har man dock mycket nöje framför sig. Man låser gradvis upp nya saker så det blir viss variation men det blir ju ändå rätt likt. Men tillräckligt för att jag kommer ha kört minst 80 timmar innan jag tröttnar. Sen lär man väl återkomma i framtiden.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Galet mysigt spel, men det blir tyvärr väldigt repetitivt efter de första ~10 timmarna. Och spelets progression-system är tyvärr uppbyggt för att man ska grinda uppdrag i dussintals timmar, men dit kommer man inte komma om man, som jag, har låg tolerans gör repetition.

Beredd att hålla med, hade väldigt kul i början men sedan blev det enformigt och repetitivt.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Galet mysigt spel, men det blir tyvärr väldigt repetitivt efter de första ~10 timmarna. Och spelets progression-system är tyvärr uppbyggt för att man ska grinda uppdrag i dussintals timmar, men dit kommer man inte komma om man, som jag, har låg tolerans gör repetition.

Samma upplevelse jag hade, älskade första timmarna sen så såg jag hur seg meta-progression var. Är dessutom för gaggig för att kunna ha alla mutators i skallen hela tiden. Skulle gärna vilja ha nån bättre översyn på vad man har och dess interaktioner när jag väljer nästa sak, känns jobbigt att öppna upp in-game lexikon varenda gång jag ska göra ett val bara för att se vilka 3 saker jag behöver för att brygga öl.

En nice QoL skulle vara att ge rekommendationer, typ "välj denna då du har byggnad X som gör combo med den, och Y antal av dessa population som kan då nyttja ölen, då du nu saknar Z resurs."

Medlem

Lätt den stadsbyggare som jag har haft mest kul med på många år. IMO så är den bästa biten med stadsbyggare de första par-tre timmarna när man börjar bygga från scratch, och här får man ju bara köra den biten!

Jag tyckte faktiskt den tunga repetitionen i gameplayet var något positivt snarare än negativt, då man i varje ny by kunde ändra på något i strategin för att de vad som fungerade eller inte, och på så sätt utforma bättre strategier på ett organiskt sätt. Det gäller nog dock att inte vara för snål med takten man höjer svårighetsgraden, för om man stannar på minsta möjliga svårighet som spelet tillåter för varje by så blir det nog ganska tråkigt fort.
Metaprogressionen var lite för snabb tyckte jag också. Alla byggnader var upplåsta ca 50% in i kampanjen och alla relevanta bonusar valda ca 70-80% in. Så den sista cykeln blev faktiskt lite repetetiv iom att man inte hade någonting att låsa upp. Fast då sved det ju å andra sidan inte heller när man använde metaprogressions-valutorna för att köpa temporära bonusar...

Men jag visste inte att det ska komma mer innehåll, så det var en positiv överraskning!

Medlem

Överskattat skit spel som är jävligt repetitivt! Jag bad om pengarna tillbaka från Steam efter mindre än 1 timme men dom sa F U enjoy...


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Ett av förra årets roligaste spel i min mening. Passar mig perfekt och med alla QoL saker så är det superlätt att se det man behöver se vid val av byggnader etc.


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Överskattat skit spel som är jävligt repetitivt! Jag bad om pengarna tillbaka från Steam efter mindre än 1 timme men dom sa F U enjoy...

hur kan du ha upplevt spelet som repetativt efter att ha spelat i mindre än 1 timme? Jag har svårt att tro att du har klarat mer än 1 bana första timmen?
Spelet var 4 av 5 enligt mig, kanonbra

1
Skriv svar