Nästan 30 år sedan sist

Medlem
Nästan 30 år sedan sist

Nu har jag fått hem den, 780kr fattigare. Game & Watch Super Mario bros. Jag hade en precis likadan när jag var liten, sen försvann den bara, troligen slängde mina föräldrar den. För på den tiden var det "ingen vill väll spela gamla spel". Riktigt surt.

Den är rejält mycket mindre än vad jag minns.

Nu har jag original Zelda, och Super Mario Bros, och de två nya Game & watch.

Synd att Ica inte hade rätt batterier så jag får leta vidare.

Redaktör
Ponny

Dom batterierna kom jag ihåg. Platta, silvriga saker, va?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Dom batterierna kom jag ihåg. Platta, silvriga saker, va?

Smalare är cr32 men högre

SR/LR44

Medlem

Jag köpte Zelda Game and Watch från Tradera för nåt år sen. Det var inte lika kul som jag mindes det, men det väckte många fina minnen till liv - charmigt spel! Jag kommer ihåg att jag hade en med bomber i nån kloak, en där man skulle spraya ogräs och nån där gubbar föll ur ett hus man skulle fånga. Game and Watch var poppis på fritids när det väl begav sig och var för mig en instegsport till tyngre spelmissbruk - NES.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Jag köpte Zelda Game and Watch från Tradera för nåt år sen. Det var inte lika kul som jag mindes det, men det väckte många fina minnen till liv - charmigt spel! Jag kommer ihåg att jag hade en med bomber i nån kloak, en där man skulle spraya ogräs och nån där gubbar föll ur ett hus man skulle fånga. Game and Watch var poppis på fritids när det väl begav sig och var för mig en instegsport till tyngre spelmissbruk - NES.

Köpte Zelda Game & watch för ungefär 13 år sedan för 200kr i den lokala tvspelsbutiken. Kostar nästan en tusenlapp nu 😐

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Köpte Zelda Game & watch för ungefär 13 år sedan för 200kr i den lokala tvspelsbutiken. Kostar nästan en tusenlapp nu 😐

Ja, de går verkligen upp i pris. Man kan nog få ut en del för ett Game and Watch i framtiden, särskilt om det är komplett med kartong osv. Jag tror jag gav ca 700 kr för mitt, och då var det bara själva spelet.

Medlem

Jag har mina kvar, Zelda, Donkey Kong, något dykarspel och säkert något mer jag glömt bort. Inte direkt som man drar fram de här när det vankas gamingtid. Sen var ju vissa av de där spelen rätt tråkiga redan när det begav sig.


signatur

IDKFA

1
Skriv svar