Pete Hines lämnar Bethesda efter 24 år

Robot
Pete Hines lämnar Bethesda efter 24 år

Ska gå i pension och fokusera på sina intressen.

#Bethesda, #nyhetstips


Medlem

Hade honom på MSN Messenger och brukade chatta med honom en del under mitten av 00-talet, men sedan blev han alltför upptagen med annat. Men han var väldigt schysst mot mig.

För övrigt så saknar jag MSN Messenger väldigt mycket, känns som mitt sociala liv online fick en rejäl käftsmäll när den tjänsten försvann.

Redaktör
Ponny

Det är en ynnest att fritt kunna basa över sin tid. Happy retirement, Pete!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Även Will Shen lämnar företaget. Ett mindre känt namn, men en stor roll på Bethesda. Han har varit med sen Fallout 3 och var lead quest designer på Starfield. Han går till utvecklaren Something Wicked Games.

Medlem

Kanske Microsoft som fått han att lämna med tanke på hur värdelöst Bethesda blivit på senare tid.

Medlem
Skrivet av yogibear82:

Kanske Microsoft som fått han att lämna med tanke på hur värdelöst Bethesda blivit på senare tid.

Fallout 76 släpptes i november 2018, Microsoft köpte upp dom i början av 2021. Så deras nergång kom långt innan 🫤


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Fallout 76 släpptes i november 2018, Microsoft köpte upp dom i början av 2021. Så deras nergång kom långt innan 🫤

Kom inte här med enkel logik. Här vill vi gnälla på MS i fred! Tack på förhand!

Medlem

24 år på samma företag. Det är lång tid det. Skönt att kunna göra det när man väljer själv.

Medlem

Attans Pete, ett år till och du hade fått en guldklocka!!!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

För övrigt så saknar jag MSN Messenger väldigt mycket, känns som mitt sociala liv online fick en rejäl käftsmäll när den tjänsten försvann.

Instämmer. Körde ICQ och MIRC en del förut också.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Följde honom på Twitter för en jäkla massa år sedan när det fortfarande var relevant, men har haft väldigt dålig koll på honom efter Skyrim i princip. Har han synts mycket under utvecklingen av Starfield?

Skrivet av Freeman79a:

24 år på samma företag. Det är lång tid det. Skönt att kunna göra det när man väljer själv.

Vadå du fattar väl att han fick sparken?

Gen
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Attans Pete, ett år till och du hade fått en guldklocka!!!

Säkert inget riktigt guld utan kattguld

Medlem
Skrivet av yogibear82:

Kanske Microsoft som fått han att lämna med tanke på hur värdelöst Bethesda blivit på senare tid.

Han ville släppa Bethesda spelen på Playstation också.
https://twitter.com/charlieINTEL/status/1673478315712172034

Personligen tycker jag Starfield är riktigt kul, har passerat 200 timmar nu. Kanske inte passar alla, men för mig är det riktigt kul. Däremot kanske man kan diskutera Redfall, även om det är en annan studio är det samma huvudbolag.

Medlem

Får känslan att de lämnar nu för när nästa elder scrolls släpps så är de rädda för att folk kommer bli väldigt besvikna eftersom bethesda mönstret börjar bli primitivt.. 😬 hoppas jag har fel.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Följde honom på Twitter för en jäkla massa år sedan när det fortfarande var relevant, men har haft väldigt dålig koll på honom efter Skyrim i princip. Har han synts mycket under utvecklingen av Starfield?

Vadå du fattar väl att han fick sparken?

Jodå. Den tillfälliga SVPn som tar över säger det.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Även Will Shen lämnar företaget. Ett mindre känt namn, men en stor roll på Bethesda. Han har varit med sen Fallout 3 och var lead quest designer på Starfield. Han går till utvecklaren Something Wicked Games.

Tråkigt men kanske behövs, main storyn i Starfield var "meh" och blev snabbt tråkig med alla fetch quests. UC Vanguard questen skulle ha varit längre och varit main questen istället tycker jag.

Medlem
Skrivet av yogibear82:

Kanske Microsoft som fått han att lämna med tanke på hur värdelöst Bethesda blivit på senare tid.

Han kanske fick för hög lön.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Just ja de har inte utannonserat vem som ersätter honom. Dang it.... Så han valde själv att gå i pension.

Skrivet av Freeman79a:

Just ja de har inte utannonserat vem som ersätter honom. Dang it.... Så han valde själv att gå i pension.

Dom kanske har en tillfällig ersättare som dom bara inte sagt än


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

1
Skriv svar