Öppnare Final Fantasy VII Rebirth en reaktion på linjära Remake

Robot
Öppnare Final Fantasy VII Rebirth en reaktion på linjära Remake

Världskartan låser du upp bit för bit.

#final-fantasy-vii-rebirth


Medlem

Fast originalet var väl likadant? Midgar är inte speciellt öppet, men sen lämnar man det stället och får en världskarta. Det här spelet känns så mycket större av den anledningen och jag hoppas verkligen att dom lyckas få ihop det.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fast originalet var väl likadant? Midgar är inte speciellt öppet, men sen lämnar man det stället och får en världskarta. Det här spelet känns så mycket större av den anledningen och jag hoppas verkligen att dom lyckas få ihop det.

Typ så, ja. Midgar var rätt så rejält linjärt i orginalet också som du säger. Midgar kändes dock lite mindre linjärt än i orginalet.

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Fast originalet var väl likadant? Midgar är inte speciellt öppet, men sen lämnar man det stället och får en världskarta. Det här spelet känns så mycket större av den anledningen och jag hoppas verkligen att dom lyckas få ihop det.

Ja Midgar var ju i stort "inledningen/introt" på FF7. Var ju när man lämnade Midgar som spelet började på riktigt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Del tre kommer bli galet. Highwind och flyga runt hela planeten

Medlem

Bland det första jag brukar göra när jag lämnar Midgar i originalet är givetvis att gå och lära mig Matra Magic 😄

1
Skriv svar