Äventyrsspelens drottning: FZ pratar med Roberta Williams

Skribent
Skrivet av snubb1:

Jag hoppas spelet även har den humor som hörde till denna typen av spel.
Jag har spelat de flesta av de äldre Sierra-spelen och lär köpa detta spel även om jag lär irritera mig på ologiska lösningar som eventuellt måste göras i en viss ordning om det är som de äldre spelen.
Bra intervju och tack till Sweclockers som lade upp denna nyheten på första sidan för annars hade jag missat den.

Tror Colosal Cave inte riktigt har humorn som de andra spelserierna, men jag vet helt ärligt inte. Jag är själv lite sugen på att köpa, men du får gärna posta ett utlåtande om du spelar det

Kul att våra kollegor på Sweclockers postade min intervju


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av androsynth:

Vissa gånger kunde man ju dessutom hamna i ett "no win"-läge där man var tvungen att starta om spelet från början 😅

Ja jag minns man fick ha en hel radda savegames som sparades efter olika situationer. Men så var det på den tiden, sjukt oförlåtande. Sen var ju ens egen engelska knapphändig också, minns att vi fastande i Police Quest när man skulle göra alkoholtestet på bilföraren. Det ordet spelet ville fanns inte ens i vårt engelska lexikon för där var det ju brittisk skolengelska, medan spelet hade ett amerikanskt ord för det. Långt senare så dök ordet upp i en film minns jag och vi kunde lösa problemet. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Trevlig läsning!
Kommer ihåg Sierra's logga så väl men kommer inte ihåg vilket spel jag spelade. Fanns de till Commeondore 64?

Trevlig läsning. Hade ingen aning om att de skulle/är tillbaka i industrin.

12
Skriv svar