Remake av Resident Evil-remake ryktas vara på gång

Medlem
Skrivet av ZF:

Remake av HD-remasterns remake?

Den är ju dock antik. Hela 22 år gammal. Ospelbart för egen del.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Helt rätt och ligger perfekt i tiden med en remake av REmake.
Längtar som satan!

Nästa del i serien att göra remake av efter denna hoppas jag blir Resident Evil: Zero för att till sist släppa remake av Code Veronica.

Medlem

Resident Evil remake är antagligen tidernas bästa remake och behöver knappast röras igen.
Tror det är enda RE som jag upplever att story:n är nästintill perfekt.

Resident Evil 0 får gärna få en remake; kontrollerna var sämst (tom för någon som mig som ställer mig bakom "tank-controls"). Jag har tagit mig igenom det spelet på PC EN gång. Sedan aldrig rört.

Om jag fick se fram emot något så skulle jag vilja se Veronica få lite kärlek. Aldrig kommit igenom det och tycker det verkar väldigt intressant.

Medlem

Resident Evil köpte jag. Var det bara jag som även köpte Resident Evil Directors Cut? Det var 599kr igen för ett nästan identiskt spel 🤣👍

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Resident Evil köpte jag. Var det bara jag som även köpte Resident Evil Directors Cut? Det var 599kr igen för ett nästan identiskt spel 🤣👍

Det var väl den versionen som hade den här underbara musiken?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Det var väl den versionen som hade den här underbara musiken?
https://youtu.be/iJYvCHm3Ov4

Värt vartenda öre! 🤣🤣🤣👍

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Senaste remaken av ettan är väl från 2015? Kändes i varje fall ganska fräsch när jag spelade den under pandemin. Tank controls, men ettan är ändå ettan. Det är något visst med det spelet.

Däremot är det förhållandevis kort så jag undrar lite hur de har tänkt sig göra en remake för 899 kr. Är väl för mycket att hoppas på lite fan service och lägre pris (som remaken på tvåan).

Kanske ett combo pack Resident Evil 1 och zero remake hade varit värt priset.

Medlem

Tack Capcom! Har länge väntat på en remake på del 1 i samma anda som del 2,3 och 4 fick. Sen vill jag gärna ha en remake på Zero och Code Veronica då de gamla är från 2001 och 2003. Sen tycker jag det inte behövs fler remake på övriga delar utan de kan köra vidare på del 9 och gärna göra en Revelation 3 då jag vill veta vad som händer med Barry och Claire..

Resident Evil är den bästa skräck serien i världen

12
Skriv svar