Officiell tråd: Armored Core VI Fires of Rubicon – Nytt mechaspel från FromSoftware!

FZ
Andreas Dimestam
Officiell tråd: Armored Core VI Fires of Rubicon – Nytt mechaspel från FromSoftware!

*Sponsrad tråd*

När gigantiska mechas och adrenalinfylld action kolliderar

ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON kombinerar FromSoftwares och Bandai Namcos långa erfarenhet av mecha-spel med deras fantastiska känsla för action i ett nytt högoktanigt tillskott till serien. Resultatet? En riktigt häftig spelupplevelse!

I spelet får du bygga din egen mecha med en stor arsenal av delar och vapen. Sedan kan du ta dig fritt genom olika uppdrag och röra dig på alla möjliga och omöjliga sätt. Du kommer att möta massor av olika fiender, både på långt och nära håll. Och ja, med en mecha blir allting bättre.

ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON släpps den 25 augusti till PC/Windows, Playstation 4/5 och Xbox X/S.
Mer information finns på den officiella webbplatsen.

För att snacka om detta spel har vi skapat denna tråd tillsammans med Bandai Namco!

Dela med dig i tråden

Vad är dina bästa minnen från Armored Core-serien och liknande mecha-spel, som du fortfarande kommer ihåg idag? Dessutom vill vi gärna veta vad du helst vill se i ett mecha-spel och om det finns något särskilt du skulle vilja ha möjlighet att uppleva i ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON. Skriv i tråden och berätta!

Kolla in streamen – med roliga giveaways!

Fredagen den 25 augusti klockan 20:00 kommer vår alldeles egen Wakkaah att streama ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON på Youtube. I streamen kommer det att finnas chans att kamma hem häftiga merch-prylar från den välkända spelserien. Missa inte den!

Give-aways:

  • T-shirts

  • Lavalampa

  • Kepsar

Johannes från Bandai Namco är här på FZ

Spelexperten Johannes, Community Manager på Bandai Namco, kommer att delta i diskussionstråden för att svara på era frågor och dela med sig av sin expertis. Johannes har lång erfarenhet inom gaming och är väl insatt i Armored Core-serien, så passa på att ställa frågor om spelet, spel generellt, eller varför inte något mer personligt som hans hemstad Borås (hehe!).

Citat:

Hallå igen FZ!

Nu är jag här igen för att hänga med er under lanseringsveckan. Senast vi gjorde detta var i början av juni för Park Beyond och det var ju riktigt trevligt.

Hoppas ni är lika taggade som jag på AC6, mina absoluta favoritspel senaste åren är alla SoulsBorne-spelen så det ska bli väldigt spännande att se vad FromSoftware kokat ihop denna gången.

Jag har faktiskt aldrig spelat ett tidigare Armored Core tidigare, men har senaste året fått upp ögonen för serien och konsumerat mycket innehåll som kretsar kring seriens historia, och fick dessutom chansen att spela en demoversion av AC6 i början av sommaren (de första 3-4h av spelet). Så undrar ni över något kring spelet, eller har ni gamla AC-fans några tips till oss nya Ravens, så passa på att skriv här i tråden!

Screenshots

Tävlingsvillkor

Generella villkor

  • Det tas inte ut några som helst avgifter för att delta i FZ tävlingar. Det enda som behövs är ett gratis medlemsskap.

  • De specifika tävlingsreglerna är angivna i tävlingsartikeln. Kontakta FZ vid frågor eller andra synpunkter.

  • Alla bidrag ska lämnas in på svenska om inget annat anges.

  • FZ medarbetare samt arrangör(er) får inte ställa upp i tävlingar.

  • Genom att skicka in ett bidrag överlåter du rättigheterna för verket till FZ.

  • FZ kan avbryta, upphäva samt redigera tävlingar och villkor utan förvarning.

Vinst

  • Vinnare kontaktas via forumets interna system för meddelanden (PM)

  • Beslutet om vinnare är slutgiltigt och kan inte överklagas.

  • Vinsten är personlig och kan inte bytas mot pengar

Missbruk
FZ förbehåller sig rätten att diskvalificera bidrag som bryter mot reglerna eller på annat sätt anses vara opassande. Fusk, sabotage, upphovsrättsbrott, osportsligt beteende eller andra överträdelser kan resultera i att användarkontot stängs av. Vid grova förseelser gör vi en anmälan till användarens internetleverantör och/eller vidtar rättsliga åtgärder. Vi reserverar oss rättigheten att avslöja användarens identitet (och all övrig information vi har om användaren) om vi anser det vara befogat.

Behandling av personuppgifter
Tävlingarnas administration kräver viss behandling av personuppgifter, som namn, adress och telefonnummer till vinnare. Dessa uppgifter kan delges samarbetspartners för att möjliggöra fysisk distribution av vinster.

Vinstskatt
Eventuell skatt på vinsten betalas av vinnaren. Mer information finns hos Skatteverket, telefon 0771 567 567. FZ svarar inte på frågor om skatteregler.

Medlem

Tjena! Löning på fredag OCH Armored Core 6, kan det bli bättre? Hoppas ni är lika taggade som jag är

Skribent

Stora robotar som skjuter sönder saker är alltid kul. Har spelat en del av AC-spelen, men körde även en hel del Mech Warrior och Earthsiege back in the days!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Oj oj oj vad roligt 😁Aldrig kört Armored core, kommer sitta helspänd på Fredag!


signatur

It´s a me

Medlem

Rätt dumt när spel släpps på en lönedag, har ingen ursäkt för att inte skaffa. (Redan planerat att skaffa ;P)

Medlem

Har personligen aldrig lirat något Armored Core tidigare så detta ska bli väldigt intressant.

FromSoftware har blivit favoritstudion sedan Dark Souls, så självklart kommer jag spana in detta. Bara att ha i åtanke att det varken är ett Miyazaki eller Souls-spel(dock tycker jag man ser lite influenser från deras tidigare titlar som inte är Armored Core). Gameplay ser riktigt ösigt ut.

Storyn och världen verkar också väldigt intressant, mörkt, eländigt och melankoliskt(men ändå stundtals vackert), precis som jag vill ha det när det kommer till FromSoftware-spel.

Får se hur lång inlärningskurvan blir, såg ut att vara en del saker att hålla koll på.

Är inte överförtjust i det uppdragsbaserade systemet ala Nioh 1-2, men hoppas jag kommer över det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Känns som en evighet till fredag!
Höstens största släpp för mig personligen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ska bli spännande att kolla på streamen, har noll relation till denna spelserie.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Är otroligt sugen. Men kanske blir att vänta lite eftersom jag har fullt upp med baldurs gate 3.
Det jag gillar med detta och andra from Software-spel är att de känns lite old school på något vis; som att de har tagit vara på det som gjorde spel roliga förr i tiden.

Medlem

Taggad och redo. Jag måste lite skamlöst bekänna färg gällande hur jag historiskt tagit mig an from soft spel dock. Mitt första spel var sekiro sen elden. Personligen hatar jag ”skitsvåra bossar” men älskar resan mellan bossarna. Speciellt i sekiro. Jag brukade lira parallellt med nån youtube playthrough och vara före fram till bossen och testa sen låta youtube playthrough komma ikapp och lista ut bossen. Töntigt tycker en del kanske men jag hittar inte samma glädje i att repetera en boss för många ggr. Och i ärlighetens namn så är jag lika taggad på att lira själv som att kolla nån favorit-tuber köra igenom det ”med mig”.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Har personligen aldrig lirat något Armored Core tidigare så detta ska bli väldigt intressant.

FromSoftware har blivit favoritstudion sedan Dark Souls, så självklart kommer jag spana in detta. Bara att ha i åtanke att det varken är ett Miyazaki eller Souls-spel(dock tycker jag man ser lite influenser från deras tidigare titlar som inte är Armored Core). Gameplay ser riktigt ösigt ut.

Storyn och världen verkar också väldigt intressant, mörkt, eländigt och melankoliskt(men ändå stundtals vackert), precis som jag vill ha det när det kommer till FromSoftware-spel.

Får se hur lång inlärningskurvan blir, såg ut att vara en del saker att hålla koll på.

Är inte överförtjust i det uppdragsbaserade systemet ala Nioh 1-2, men hoppas jag kommer över det.

Tror inlärningskurvan är rätt ok från det jag sett. Mkt siffror om man gräver men man kommer nog långt utan man måste ge sig in i det.

Gällande mission baserad struktur. Jag älskar det. Personligen är jag så trött på open world, travel time, sidoaktiviteter mm. Jag kanske är lite gammaldags nu men det är ju jäkligt Nice att ”klara banan” 😁

Medlem
Skrivet av Govein:

Tror inlärningskurvan är rätt ok från det jag sett. Mkt siffror om man gräver men man kommer nog långt utan man måste ge sig in i det.

Gällande mission baserad struktur. Jag älskar det. Personligen är jag så trött på open world, travel time, sidoaktiviteter mm. Jag kanske är lite gammaldags nu men det är ju jäkligt Nice att ”klara banan” 😁

Ja det går väl grotta ner sig i min-maxande, om man vill och orkar.

Gällande open world så beror det på hur det görs för mig. Elden Ring som ett exempel gjorde det nästintill perfekt. Inga 500 frågetecken/utropstecken på kartan, inga miljoners side-quests, bara ren upptäckarglädje.

Sen behöver det inte vara helt öppen värld, utan större ytor likt Dark Souls, Sekiro, med sammankopplade världar och grym bandesign. Skulle föredragit detta istället för uppdragsbaserat, men men, nu är det som det är och bara hoppas på det bästa.

Men förstår hur du tänker, att det kan bli tröttsamt med enorma öppna världar och man är sugen på något mindre i skala som omväxling.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ja det går väl grotta sig ner i min-maxande, om man vill och orkar.

Gällande open world så beror det på hur det görs för mig. Elden Ring som ett exempel gjorde det nästintill perfekt. Inga 500 frågetecken/utropstecken på kartan, inga miljoners side-quests, bara ren upptäckarglädje.

Sen behöver det inte vara helt öppen värld, utan större ytor likt Dark Souls, Sekiro, med sammankopplade världar och grym bandesign. Skulle föredragit detta istället för uppdragsbaserat, men men, nu är det som det är och bara hoppas på det bästa.

Men förstår hur du tänker, att det kan bli tröttsamt med enorma öppna världar och man är sugen på något mindre i skala som omväxling.

Håller med dig om elden ring. Där hade jag bara kul med open world. Iaf till en början. Spelet blev lite för stort för mig efter ett tag och jag blev utmattad av att undersöka allt man sprang förbi. Men jag hade roligt nog fram till dem punkten för att vara glad över hur spelet var uppbyggt. Lite samma som jag känner med bg3 nu. Det kommer jag att tröttna på gällande upptäckandet men det är sjukt kul nu i första akten mm.
Jag tror du har rätt i att det till stor del kan handla om frånvaro av questmarkers och andra mmo-liknande grejer som gör att man bara följer markeringar och inte bryr sig om vad som händer.

Moderator | Testpilot

Får se hur det blir. Gillar mechas men upplägget ser inte ut att vara något jag skulle fastna för.

Väntar på FZ recensionen!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ska bli kul att se hur spelet tas emot, plockar eventuellt upp det vid ett senare tillfälle (backloggen tillåter inga nya spel just nu )

Medlem
Skrivet av Fezk:

Har personligen aldrig lirat något Armored Core tidigare så detta ska bli väldigt intressant.

FromSoftware har blivit favoritstudion sedan Dark Souls, så självklart kommer jag spana in detta. Bara att ha i åtanke att det varken är ett Miyazaki eller Souls-spel(dock tycker jag man ser lite influenser från deras tidigare titlar som inte är Armored Core). Gameplay ser riktigt ösigt ut.

Storyn och världen verkar också väldigt intressant, mörkt, eländigt och melankoliskt(men ändå stundtals vackert), precis som jag vill ha det när det kommer till FromSoftware-spel.

Får se hur lång inlärningskurvan blir, såg ut att vara en del saker att hålla koll på.

Är inte överförtjust i det uppdragsbaserade systemet ala Nioh 1-2, men hoppas jag kommer över det.

Masura Yamamura som var lead game designer på Sekiro (tog över efter Miyazaki) är director på Armored Core, så jag tror verkligen du kommer gilla detta om du även gillade Sekiro!

edit: och Miyazaki har ju även jobbat med AC6 och sen lämna över till Yamamura.

Medlem
Skrivet av Govein:

Tror inlärningskurvan är rätt ok från det jag sett. Mkt siffror om man gräver men man kommer nog långt utan man måste ge sig in i det.

Gällande mission baserad struktur. Jag älskar det. Personligen är jag så trött på open world, travel time, sidoaktiviteter mm. Jag kanske är lite gammaldags nu men det är ju jäkligt Nice att ”klara banan” 😁

Jag är med dig! Tycker det är sjukt uppfriskande att spela missions där man bara blir teleporterad mellan olika ställen på kartan istälelt för en stor open world, det har varit väldigt uppfriskande de få timmarna jag spelat av spelet faktiskt

Skribent

Har aldrig varit något Armored Core-fan, men jäklar vad stämningsfull utannonseringstrailern var.

Moderator | Testpilot
Skrivet av bne_johannes:

Jag är med dig! Tycker det är sjukt uppfriskande att spela missions där man bara blir teleporterad mellan olika ställen på kartan istälelt för en stor open world, det har varit väldigt uppfriskande de få timmarna jag spelat av spelet faktiskt

Kul att uppskattas. För egen del kan jag gilla de lugnare stunderna också. Gundam, Macross eller liknande serier är ofta väldigt "mysiga" när de bara ligger i bakhål eller flyger runt i rymden till nästa destination. Är det någon ny pilot kan man ofta få se hur rädslan är på väg att krypa in när de är på väg till strid, eller när de ser någon främmande pilot närma sig.

Hur är det med storyn i de här spelen? Är det en färdibyggd protagonist eller får man skapa en sådan själv?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kul att uppskattas. För egen del kan jag gilla de lugnare stunderna också. Gundam, Macross eller liknande serier är ofta väldigt "mysiga" när de bara ligger i bakhål eller flyger runt i rymden till nästa destination. Är det någon ny pilot kan man ofta få se hur rädslan är på väg att krypa in när de är på väg till strid, eller när de ser någon främmande pilot närma sig.

Hur är det med storyn i de här spelen? Är det en färdibyggd protagonist eller får man skapa en sådan själv?

Det är en färdigbyggd protagonist, du spelar som "621" som varit med om någon form av skada/olycka. Du blir upplockad av den mystiska "Handler Walter" som ger dig ett nytt uppdrag... Mer vill jag inte säga just nu, men kolla story trailern om du vill se mer!

https://www.youtube.com/watch?v=Vs2piSWfofQ

Medlem

Jag har aldrig spelat något AC-spel tidigare och är inte heller speciellt intresserad av eller förtjust i stora robotar och mechs så spelet tilltalar väl egentligen inte mig jättemycket. Däremot har FromSoftware gjort sig förtjänta av ett visst förtroendekapital på senare år så jag kommer absolut att följa intryck och recensioner vid släppet och ev. plocka upp det senare, någon gång efter Starfield för egen del. Backloggen består nästan endast av stora open world-spel för tillfället så det vore skönt med något att bryta av med. Som komplett oinitierad till serien har jag dock ett par frågor:

*Jag har förstått att man väljer bana/mission från en meny, vilket inte stör mig nämnvärt. Dock undrar jag lite över hur de här banorna utspelar sig. Är det varierande uppdrag och sidosysslor på en halvöppen karta eller är det mest att spränga allt som rör sig i en mer linjär bana som gäller?

*Trailers fokuserar givetvis mycket på strider mot andra stora mechs, är spelet som Furi där nästintill alla strider är mot "bossar" eller finns det en stor och varierande fiendeflora med alltifrån småttingar som enkelt förgörs till episka bosstrider?

*Finns det vänliga eller neutrala NPCs, vendors eller annat att konversera eller interagera med under uppdragen eller sker allt sånt i någon form av hub mellan dem?

*Har de tagit inspiration från Soulsborne-spelen gällande framförallt svårighetsgraden och berättandet i spelet eller är det ett mer klassiskt upplägg med valbara svårighetsgrader, en skriven questlog och liknande hjälpmedel för spelarna?

För övrigt är det ett kul koncept med närvaro från officiellt håll i tråden!

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Jag har aldrig spelat något AC-spel tidigare och är inte heller speciellt intresserad av eller förtjust i stora robotar och mechs så spelet tilltalar väl egentligen inte mig jättemycket. Däremot har FromSoftware gjort sig förtjänta av ett visst förtroendekapital på senare år så jag kommer absolut att följa intryck och recensioner vid släppet och ev. plocka upp det senare, någon gång efter Starfield för egen del. Backloggen består nästan endast av stora open world-spel för tillfället så det vore skönt med något att bryta av med. Som komplett oinitierad till serien har jag dock ett par frågor:

*Jag har förstått att man väljer bana/mission från en meny, vilket inte stör mig nämnvärt. Dock undrar jag lite över hur de här banorna utspelar sig. Är det varierande uppdrag och sidosysslor på en halvöppen karta eller är det mest att spränga allt som rör sig i en mer linjär bana som gäller?

*Trailers fokuserar givetvis mycket på strider mot andra stora mechs, är spelet som Furi där nästintill alla strider är mot "bossar" eller finns det en stor och varierande fiendeflora med alltifrån småttingar som enkelt förgörs till episka bosstrider?

*Finns det vänliga eller neutrala NPCs, vendors eller annat att konversera eller interagera med under uppdragen eller sker allt sånt i någon form av hub mellan dem?

*Har de tagit inspiration från Soulsborne-spelen gällande framförallt svårighetsgraden och berättandet i spelet eller är det ett mer klassiskt upplägg med valbara svårighetsgrader, en skriven questlog och liknande hjälpmedel för spelarna?

För övrigt är det ett kul koncept med närvaro från officiellt håll i tråden!

I väntan på proffsens svar kan jag dela med mig av det jag sett i när jag undersökt spelet.

1. Du använde ordet ”halvöppen karta”. Tycker det låter bra. Utvecklaren själva har sagt att det är rätt mkt fokus på vertikala kartor med. Det finns ett visst utrymme för att utforska men det är en linjär och halvöppen karta. Dock varierar missions från att bara vara en kort 2 min grej till kanske 40 min. Det spelar ju också in på kartans storlek så klart. Du kommer panga på som huvudsyssla eller hitta nån liten hemlighet. ”Skjut allt som rör sig” verkar stämma.

2. Hur mkt variation vet jag inte men det verkar vara bossar, halvbossar, duell-liknande fighter mot mech som liknar din egen, tuffare småfiender och små fiender som dör rätt lätt samt statiska fiender så som torn etc. Mkt gameplay visar hur man med enkelhet pangar ner småttingar men tydligen inte mindless combat även om det är småttingar.

3. Kan jag inte svara på men inte sett några tecken på detta. Närmaste är att du i vissa missions slåss sida vid sida med andra mechs som snackar med dig eller att du kan hitta lore på kartorna om du utforskar. Exempelvis trasiga mechs vars audio tape berättar vad som hände dem.

4. Vet ej. Tror din mission log är din questlog. Dvs du kan spela om gamla missions och du briefas inför varje mission samt får nog en kort beskrivning av det innan du aktiverar det.

Medlem
Skrivet av bne_johannes:

Masura Yamamura som var lead game designer på Sekiro (tog över efter Miyazaki) är director på Armored Core, så jag tror verkligen du kommer gilla detta om du även gillade Sekiro!

edit: och Miyazaki har ju även jobbat med AC6 och sen lämna över till Yamamura.

Jo förvisso är det Yamamura som jag inte tvekar på är bra på det han gör(uppenbarligen med tidigare spel), han har varit med länge. Frågan är om han är en lika bra game director som designer dock. Sen kan man ju fråga hur mycket Miyazaki gjorde innan han gav bort stafettpinnen.

Hur som helst, inte långt kvar tills man får svaret, jag hoppas och tror på det bästa.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Jag har aldrig spelat något AC-spel tidigare och är inte heller speciellt intresserad av eller förtjust i stora robotar och mechs så spelet tilltalar väl egentligen inte mig jättemycket. Däremot har FromSoftware gjort sig förtjänta av ett visst förtroendekapital på senare år så jag kommer absolut att följa intryck och recensioner vid släppet och ev. plocka upp det senare, någon gång efter Starfield för egen del. Backloggen består nästan endast av stora open world-spel för tillfället så det vore skönt med något att bryta av med. Som komplett oinitierad till serien har jag dock ett par frågor:

*Jag har förstått att man väljer bana/mission från en meny, vilket inte stör mig nämnvärt. Dock undrar jag lite över hur de här banorna utspelar sig. Är det varierande uppdrag och sidosysslor på en halvöppen karta eller är det mest att spränga allt som rör sig i en mer linjär bana som gäller?

*Trailers fokuserar givetvis mycket på strider mot andra stora mechs, är spelet som Furi där nästintill alla strider är mot "bossar" eller finns det en stor och varierande fiendeflora med alltifrån småttingar som enkelt förgörs till episka bosstrider?

*Finns det vänliga eller neutrala NPCs, vendors eller annat att konversera eller interagera med under uppdragen eller sker allt sånt i någon form av hub mellan dem?

*Har de tagit inspiration från Soulsborne-spelen gällande framförallt svårighetsgraden och berättandet i spelet eller är det ett mer klassiskt upplägg med valbara svårighetsgrader, en skriven questlog och liknande hjälpmedel för spelarna?

För övrigt är det ett kul koncept med närvaro från officiellt håll i tråden!

Halloj! Jag tror AC6 kommer vara ett perfekt "kortare" spel att bryta av lite med. Jag räknar med att spela i 2-3 veckor innan jag hoppar över till Baldur's Gate sen när det kommer till PlayStation

Govein gjorde ett bra jobb att svara på dina frågor, men jag skriver här också:
OBS - tänk på att jag bara spelat första timmarna av spelet, det är inte säkert att hela spelet är uppbyggt så som jag kört det.

1: Kartorna varierar ganska mycket i storlek. Uppdragen jag spelade tog mellan 4-30 minuter att klara ungefär. De längre uppdragen var i flera "faser" där ett avklarat uppdrag ledde till nästa steg. Tex: Ta ner försvaret vid muren - ta dig in bakom muren - döda robotarna där inne - teama upp med infiltratörerna - döda bossen.

2: Stor variation bland fienderna! Allt från små drönare (tror jag det var) som dör av typ ett skott, till gigantiska megamechs som är större än hela synfältet som tar lång tid att döda. Till andra Mechs (piloter) i din egen storlek som du slåss mot i vassa dueller.

3: Vad jag märkt, nej. Spelet växlar mellan garaget där du fixar med din mech (typ som i ett bilspel) och uppdragen som går ut på att slåss och skjuta ner motståndarna. Storyn bedrivs i cut-scenes eller konversationer i radio mellan olika faktioner. Men, det skulle inte förvåna mig om det finns en och annan neutral gömd NPC eller liknande som easter eggs i kartan. OBS att det är helt min egen teori baserat på FS tidigare spel...

4: Ja, och ja! Spelet har en fast svårighetsgrad som inte går att ändra. Svårigheten för mig, när jag spelade, handlade om att välja rätt vapen och rätt delar för rätt fiende. Jag mötte en boss som jag dog mot 7-8 gånger, tills jag insåg att det var för att han duckade mina missiler alldeles för lätt. Så jag köpte ett nytt laser-vapen där skotten inte hade någon travel time, skaffade en annan ny del så att jag kunde hålla min mech i luften längre, och lyckades hoppa bakom honom och skjuta där han inte hade några sköldar. Vips så tog jag honom på första försöket med min nya strategi! Andra likheter är som säkert bekant lock-on systemet, du har 3st heals (estus flasks eller motsvarande) och det finns ett "stagger"-system så att du kan stunna dina fiender under en kort period och på så sätt göra extra skada.

Medlem
Skrivet av Govein:
Skrivet av bne_johannes:

Tack till er båda för svaren! Vet inte om jag blev mer sugen på spelet av dem, men jag vet åtminstone mer vad jag eventuellt ger mig in i

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Tack till er båda för svaren! Vet inte om jag blev mer sugen på spelet av dem, men jag vet åtminstone mer vad jag eventuellt ger mig in i

Inga problem! Ja men hellre bättre att vänta och se om du gillar det än att köpa bara för att

Medlem

Älskar Dark Souls och detta ser verkligen lovande ut. Om det finns någon studio som kan lyckas förnya Armored Core till en ny modern era, så är det onekligen FromSoftware.

Medlem

Såg att spelet fått en launch trailer nu!

Medlem

Helt glömt bort denna titel. Reveal-trailern var galet snygg och launch trailern som @Gertzy länkade var suverän den med. Suck varför kan inte dygnet ha en sisådär sju-åtta fler lediga timmar? Sitter mitt i BG3 och får nu sug för ett *till* spel?

Medlem

Jag har väntat så länge på ett bra mechspel som kan leverera både bra strid OCH stora valmöjligheter. Många besvikelser har det blivit de senaste åren utan en starkt lysande stjärna som undantaget som bekräftar regeln.

Har mycket trevliga minnen redan från AC1 på PS1 där jag och några gamla skolkompisar turades om att grinda uppdrag för att ha råd att köpa alla delar i affären. AC3 var mitt första spel till PS3, hade mycket kul med PvP-delen online. Jag och en vän spelade igenom storyn i AC5 i coop, där vi byggde mechs som kompletterade varandra. Jag fokuserade på avstånd, han på närstrid. Förstklassig underhållning!

Skulle inte förvåna mig om det spel jag har roligaste med i år blir AC6, så mycket som jag längtat efter en uppföljare!

Skriv svar