Medlem
IKEA Markus

Hej

Har beställt en ikea markus.
Körde delbetalning på den i ett år 289/månaden.
Men jag börjar bli nervös att det är fel storlek på den.
Jag är 176 cm lång.
Kommer armstöden bli för höga och kommer stolen bli för hög så huvudet inte når huvudkudden?
Ni som äger denna stolen kan svara.

Medlem

Jag är bara 165 och nådde typ halva kudden med huvudet. Så det borde inte vara något problem

Måtten på stolen finns på ikeas hemsida (dock verkar det inte stå något om armstöden)

Testad för: 110 kg

Bredd: 62 cm
Djup: 60 cm

Min. höjd: 129 cm
Max. höjd: 140 cm

Sitsbredd: 53 cm
Sitsdjup: 47 cm
Min. sitshöjd: 46 cm
Max. sitshöjd: 57 cm

Medlem

Jag tror inte armstöden kommer bli för höga.
Detta är en ganska så säker stol. Känner väldigt många som har denna och är nöjd. Jag har själv haft en förut.
Ett tips är att när du väl får stolen... använd/sitt i den minst 1-2 veckor innan du bestämmer dig för att bli nöjd eller missnöjd. Det tar en stund för dig/kroppen att vänja sig med en ny stol.
Så oavsett om du tycker det känns som skit redan direkt eller efter någon dag bara... kämpa på minst en vecka, helst två och se sedan hur du tycker.

Medlem

Hej, har haft en Markus i 3 år snart, är själv 172 cm.

Har alignat armstöden i höjd med min datorbänk på så sätt vilar mina armar hela tiden.

Jag lutar mig dock sällan mot ryggstödet(den är lite för djup för mig) och behövde en sån där foamkudde bakom svanken.

Huvudkudden stödjer bara toppen av bakhuvudet om man ligger i stolen, men det räcker gott och väl och känns skönt.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Medlem

Fick stolen idag monterad och klar. Jättenöjd!

1
Skriv svar