Snabbkollen – Vilket var ditt första Diablo?

Robot
Snabbkollen – Vilket var ditt första Diablo?
Medlem

Första kontakten var en kompis storebror som spelade Diablo 1 när vi kollade på. Däremot var Diablo 2 det första jag köpte och spelade själv. Har i efterhand spelat igenom ettan på egen hand också men tvåan utgör ett av min ungdoms bästa spelminnen.

Medlem

Första Diablo var just första Diablo.
Var också första gången jag körde ett långt LAN.
Jag och polare skaffade det (förmodligen "gratis") och testade koppla ihop oss med skrivarkabel. Det fungerade!
Vi körde fuskade sorcerers med högt i alla spells från start och körde från förmiddag till sent sent på kvällen. Good times.

Han nöter fortfarande säsonger med D3 och PoE, men jag kör lite mer casual. Slutar innan eviga end games

Medlem

Första för mig var 3an. Spelade igenom det med några vänner 2016, allt var kul förutom att bossarna var för lätta.
Hoppas detta är något som fixas till 4an.

Första spelet jag spelade som liknar diablo var nox. sen torchlight1/2.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Lånade Diablo 1 av en klasskompis, men av någon anledning flyttade han innan jag hann lämna tillbaka det. Strax innan Lord of Destruction så skaffade en annan kompis pappa en brännare till deras dator, så fick köpa en bränd utgåva av Dibbe 2 för vad skivorna kostade att köpa in, haha. Sen delade vi nyckel.

Fan vilka tider ändå.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

En gammal polare som visade Diablo 1 för mig en gång i tiden. Kommer ihåg hur vi kopplade upp oss via 56k-modem och spelade. Det var tider det!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Som liten grabb så spelade vi ändlösa lan med Diablo 2. Fina tider. Utan alla dessa gudies osv. Man körde bara på, specca som man ville.

Medlem

Ettan var det första jag spelade.

Tvåan var det som fick mig att älska serien och att samla loot.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ettan lirade igenom en massa gånger när jag var ung såklart, härligt spel


signatur

//monster

Gnällkuk

Ettan, ett av de första spelen jag spelade online också tillsammans med C&C Gold (tror jag det var).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ettan var mitt första, vilket är också det enda jag har spelat. Jag har även trean till PS4, men det har aldrig blivit av att jag har spelat det.

Inaktiv

Diablo I på PS1:an. På svenska dessutom. Tyckte det var pisstråkigt då jag hade förväntat mig något annat antar jag, gå ut i världen och utforska typ.
Diablo II spelade jag vansinnigt mycket, online med vänner eller lokalt. Antal timmar okänt/glömt.
Diablo III har jag ca 3200 timmar på Playstation. och ca 800 timmar på pc.

Ser fram emot att få sätta tänderna i Diablo IV.

Medlem

Första var Diablo 1 men det som spelades mest var Diablo 2, gärna LAN hemma hos polaren. Men nu är jag avhängd från genren som jag upplever som en ändlös grind; känns som ett jobb mer än ett nöje.

Medlem

Diablo 3.

Vet dock att jag såg när min ena kusin lirade antingen 1a eller 2a spelet. Jag kan dock ej minnas att jag provade det själv


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Raider:

Som liten grabb så spelade vi ändlösa lan med Diablo 2. Fina tider. Utan alla dessa gudies osv. Man körde bara på, specca som man ville.

Oj, det var en sorglös period i livet. Man kånkade sina kommunalgråa datorer och tjockskärmar upp till ett illa ventilerat rum på vinden där det inte fanns bordsytor åt alla, så ett par stycken fick alltid plocka ihop sina riggar på golvet och ligga/sitta på sina madrasser medan vi spelade.

Varje LAN började vi om från början med nya karaktärer och nya specs. Sen köttade vi hela natten och glömde bort tid och rum. När Act 3 började var solen på väg upp igen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

ELF
Medlem

Diablo 1 demot från någon PC För Alla cd.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Spelade första Diablo när det var nytt hos en polare, minns också att det fanns tre stycken olika demos till spelet.
Bemästrade tekniken att "klona" items alltså att ha något liggande på marken och plocka upp det samtidigt som man klickar på en potion så får man två av samma sak.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Oj, det var en sorglös period i livet. Man kånkade sina kommunalgråa datorer och tjockskärmar upp till ett illa ventilerat rum på vinden där det inte fanns bordsytor åt alla, så ett par stycken fick alltid plocka ihop sina riggar på golvet och ligga/sitta på sina madrasser medan vi spelade.

Varje LAN började vi om från början med nya karaktärer och nya specs. Sen köttade vi hela natten och glömde bort tid och rum. När Act 3 började var solen på väg upp igen.

Vi aldrig på vindar, men gärna i garage, gamla bondgårdar osv. Var än vi fick plats och fanns el. Sorglös vet jag inte. Gamla goa tider med lan är nåt man är glad att man fick uppleva känner jag. Nu är det väl helt slut med sådant. Sen kunde såklart ens datorer vart lite minder otypliga, men det var samtidigt lite av charmen.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

har aldrig rört diablo.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem
Skrivet av Raider:

Vi aldrig på vindar, men gärna i garage, gamla bondgårdar osv. Var än vi fick plats och fanns el. Sorglös vet jag inte. Gamla goa tider med lan är nåt man är glad att man fick uppleva känner jag. Nu är det väl helt slut med sådant. Sen kunde såklart ens datorer vart lite minder otypliga, men det var samtidigt lite av charmen.

Håller med, det känns som man är född vid precis rätt tillfälle när man fick LANa i ungdomen och ha Discord i vuxen ålder, så man fortfarande kan spela och umgås med vännerna trots att vi numera är utspridda över land och rike.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Såg på när en kompis spelade 1an och fastnade inte. När 2an kom samlades alla hos nån kompis som fått det någon dag innan det släpptes i Sverige och man blev kär direkt hehe
På releasedagen drog vi alla till Åhléns eller vad det nu var för butik och köpte det o sen var det LAN varenda helg i ett par månader framöver

Medlem

Hyrde Diablo 1 på PS1.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Faktiskt så var det Diablo Immortal men det fanns inte med som alternativ
Hade jag inte börjar spela DI så hade jag inte spelat D4 och inte beställt det heller för den delen.

Medlem

Lanade Diablo 1 med grannen.

Medlem

Diablo 1. Kommer ihåg att vi sparade spelet på HDD:n och tog bort saker för att få ner laddtiden.

Medlem

När jag tänker på Diablo 1 så hör jag gulddrop ljudet, när jag och en polare lanade tillsammans så dupa vi både guld och gear (som oftast bara försvann)

Edit: Minns också att jag tyckte att spelet var bitvis ganska creepy, runt i kring The Butcher framförallt, man levde sig in på ett annat sätt förr

Medlem

Började med första runt 10-årsåldern och tyckte det var svinläskigt att komma till en stor och mörk sal fylld med skeletal archers. Musiken, atmosfären och känslan av fara gjorde verkligen sitt. Spelet ligger mig mycket varmt om hjärtat.

Har absolut några hundra timmar i trean men tyckte faktiskt det var roligare vid launch än nu (bortsett från AH såklart). Någonstans såg jag då att Blizzard hade specifikt gått ut med att svårhetsgraden Inferno INTE var för den stora massan och jag älskade utmaningen att sakta och taktiskt ta mig framåt. För att inte tala om bossfighterna där en träff oftast var döden. Visst går det väl att höja torment till "oändlighet" nu men det handlar fortfarande mer om att det ska spruta miljarders miljoner i siffror och legendaries och inte fasen behöver man tänka speciellt mycket på vad man gör.

Fyran kommer spelas och jag lär ha kul ett tag men hur länge beror på hur hjärndött det är.

phi
Medlem

Där står jag i en halvtrasig läderustning, med en liten buckler i ena handen och nytt ett skinande Claymore i andra och bältet fullt av livdrycker. Jag öppnar dörren.

"AH FRESH MEAT!"

Det blev nästan brunt i Batman-kallingarna.

Medlem
Skrivet av phi:

Där står jag i en halvtrasig läderustning, med en liten buckler i ena handen och nytt ett skinande Claymore i andra och bältet fullt av livdrycker. Jag öppnar dörren.

"AH FRESH MEAT!"

Det blev nästan brunt i Batman-kallingarna.

Medlem

FZ är Sveriges bästa silverräv-forum!
De flesta av oss (62%) debuterade med D1


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

12
Skriv svar