Virtuellt-veckan - FZ-veteranerna Victor Leijonhufvud & Calle Johansson-Sundelius startar nyhetspodd

Medlem
Virtuellt-veckan - FZ-veteranerna Victor Leijonhufvud & Calle Johansson-Sundelius startar nyhetspodd

Som komplement till läsandet av FZ så släpper från och med idag FZ-veteranerna Victor och Calle en nyhetspodd varannan vecka. De kör ett numera inte helt ovanligt upplägg med en del av podden gratis och en del bakom betalvägg (patreon). Då detta är två av mina favoriter inom speljournalistiken så är det riktigt kul nyheter.

Victor har vi kunnat höra ganska frekvent de senaste åren via den legendariska podden Overkligt och på senare tid via sin senaste pod-satsning Virtuellt. Calle har dykt upp lite sporadiskt i sagda podd (Virtuellt) samt Fulkultur (också en massa nutida och fd FZ/Sweclockers folk). Hur som helst ska det bli riktigt kul att få ta del av dem på mer frekvent basis.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

en länk hade inte skadat!

Medlem

Tur att Virtuellt-veckans avsnitt verkar vara betydligt kortare än de gamla Virtuellt-avsnitten som var långa som långfilmer och samtidigt ganska pretentiösa och högtravande i sitt upplägg (även om de var väldigt välproducerade). Jag tröttnade på Virtuellt efter några avsnitt, men det här kommer jag helt klart lyssna på.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Waliant:

Som komplement till läsandet av FZ så släpper från och med idag FZ-veteranerna Victor och Calle en nyhetspodd varannan vecka. De kör ett numera inte helt ovanligt upplägg med en del av podden gratis och en del bakom betalvägg (patreon). Då detta är två av mina favoriter inom speljournalistiken så är det riktigt kul nyheter.

Victor har vi kunnat höra ganska frekvent de senaste åren via den legendariska podden Overkligt och på senare tid via sin senaste pod-satsning Virtuellt. Calle har dykt upp lite sporadiskt i sagda podd (Virtuellt) samt Fulkultur (också en massa nutida och fd FZ/Sweclockers folk). Hur som helst ska det bli riktigt kul att få ta del av dem på mer frekvent basis.

Tack för tråden!

Skrivet av superlim:

en länk hade inte skadat!

Blogginlägg: https://virtuellt.nu/?p=834
Podden finns under ordinarie Virtuellt-flödet.

Skrivet av lampis:

Tur att Virtuellt-veckans avsnitt verkar vara betydligt kortare än de gamla Virtuellt-avsnitten som var långa som långfilmer och samtidigt ganska pretentiösa och högtravande i sitt upplägg (även om de var väldigt välproducerade). Jag tröttnade på Virtuellt efter några avsnitt, men det här kommer jag helt klart lyssna på.

Vi försöker hålla det ganska rappt. Cirka 40 minuter i del 1, och dryga timmen i del två. Vi hade ganska mycket i premiäravsnittet, skulle tro att det blir lite mindre nästa gång.


signatur
Medlem

Dök oväntat upp idag. Trevligt

Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi försöker hålla det ganska rappt. Cirka 40 minuter i del 1, och dryga timmen i del två. Vi hade ganska mycket i premiäravsnittet, skulle tro att det blir lite mindre nästa gång.

Erkänn! Ni har stulit Jocke och väntar bara på utannonsera det i avsnitt 2.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av superlim:

en länk hade inte skadat!

Hört talas om "Finns där poddar finns?"

OnT: Kommer självklart att lyssna på denna. Lyssnar redan på Virtuellt, Speljuntan och P3 Spel (Med Effie och Victor) men det räcker ju inte.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Hört talas om "Finns där poddar finns?"

faktiskt inte, har aldrig direkt lyssnat på poddar.

Inaktiv
Skrivet av superlim:

faktiskt inte, har aldrig direkt lyssnat på poddar.

Okej då kan jag informera att om du har en iOS-enhet så finns Podcaster, sen Spotify har typ alla poddar (bla denna). Vet ej vad Androidtelefoner har men det är oftast bara söka på Podcast i appbutiken eller lyssna direkt från hemsidan men appar brukar vara smidigare. Detta kanske stod i nyheten men detta tycks ligga som ett avsnitt till Podcasten Virtuellt och inte en egen som heter Virtuellt-Veckan vilket jag först trodde.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kul! Fler spelpoddar till folket!

Medlem

Ska lyssna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kan även rekomendera Patreon då får man en timmes underhållning till

Medlem

Speljuntan gillar jag nog mest.

Medlem
Skrivet av superlim:

faktiskt inte, har aldrig direkt lyssnat på poddar.

Om du kör Android så finns det en uppsjö av olika poddappar att använda sig av, t.ex Googles Podcasts, Podbean, Audials etc. Jag brukade använda Acast, men de har lagt ner sin , så nu kör jag med Googles egna. Där kan du lätt hitta poddarna du är intresserad av via sökning.

On topic: Härliga nyheter! Har lyssnat en del på Virtuellt och gillar den skarpt. Att Calle hoppar in gör inte saken sämre.

Edit: Såg att Grollo hade täckt Ios, så det var ren bonnatur att jag körde Android, men ett bra komplement ändå.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Fantastiskt!
Två av spelsveriges bästa!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Johan Lorentzon:

Erkänn! Ni har stulit Jocke och väntar bara på utannonsera det i avsnitt 2.

Haha, drömvärvning isf. Till en början blir det bara och och Victor för att hålla det enkelt och snabbt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack för tråden!

Blogginlägg: https://virtuellt.nu/?p=834
Podden finns under ordinarie Virtuellt-flödet.

Vi försöker hålla det ganska rappt. Cirka 40 minuter i del 1, och dryga timmen i del två. Vi hade ganska mycket i premiäravsnittet, skulle tro att det blir lite mindre nästa gång.

Hoppas det inte blir mindre. Gillar djuplodande analyser om högt och lågt inom spelvärlden, med inslag av film och serier. Eftersom vanliga media knappt tar i spel, i alla fall inget djupare, så behövs sådana hör poddar mer än någonsin.

Mycket bra podd, keep up the great work!!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av aasecond:

Hoppas det inte blir mindre. Gillar djuplodande analyser om högt och lågt inom spelvärlden, med inslag av film och serier. Eftersom vanliga media knappt tar i spel, i alla fall inget djupare, så behövs sådana hör poddar mer än någonsin.

Mycket bra podd, keep up the great work!!

Tack! 1,5 timme totalt tror jag är vettigt, folk har så mycket poddar att lyssna på.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av John7612:

Kan även rekomendera Patreon då får man en timmes underhållning till

Jajamen! Och jag får en finkaffe.

Skrivet av TheJudge:

Speljuntan gillar jag nog mest.

De har ju eoner av erfarenhet, så det är inte så konstigt.

Skrivet av pskjonte:

Fantastiskt!
Två av spelsveriges bästa!

Ämen tack!


signatur
Medlem

Tack Victor och Calle! Ni gör att min jobbpendling går från tråkig till något jag ser fram emot.
Uppskattat initiativ!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 7ogus:

Tack Victor och Calle! Ni gör att min jobbpendling går från tråkig till något jag ser fram emot.
Uppskattat initiativ!

Grymt!


signatur
Medlem

Roligt initiativ och fint att Calle är tillbaka i poddspelaren!

Moderator | Testpilot

Ska detta vara gången jag testar en podd och fastnar? Alla mina vänner pratar om att poddar är det bästa som finns, oavsett om det är en spelpodd, krim eller något annat.

Aldrig har jag någonsin fastnat. Det skulle möjligen vara de få gånger jag varit på tåg och det varit lättare för internet att lyssna på Fragzone Fredag istället för att titta på videon samtidigt.

Hm...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Lyssna i bilen idag och fy fan vad gött att höra er tillsammans igen. Insåg också att jag saknat att höra Calles röst och tycker det var bra snack och stämning med mycket garv. Definitivt att följa, sannolikt även bli en Patron inom snart.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Lyssna i bilen idag och fy fan vad gött att höra er tillsammans igen. Insåg också att jag saknat att höra Calles röst och tycker det var bra snack och stämning med mycket garv. Definitivt att följa, sannolikt även bli en Patron inom snart.

Kul att du gillade det! Som sagt saknat att snacka spel och sånt på regelbunden basis.


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska detta vara gången jag testar en podd och fastnar? Alla mina vänner pratar om att poddar är det bästa som finns, oavsett om det är en spelpodd, krim eller något annat.

Aldrig har jag någonsin fastnat. Det skulle möjligen vara de få gånger jag varit på tåg och det varit lättare för internet att lyssna på Fragzone Fredag istället för att titta på videon samtidigt.

Hm...

Är i exakt samma båt. Folk pratar så gott om dem medans jag aldrig fastnat.
Någon gång ska man väl göra det också, så varför inte nu


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Taskman:

Är i exakt samma båt. Folk pratar så gott om dem medans jag aldrig fastnat.
Någon gång ska man väl göra det också, så varför inte nu

Jag är heller ingen superlyssnare av poddar. Gillar att ha dem i under transport: köra bil, cykla, tunnelbana. Har nog aldrig ”bara” lyssnat på en pod.


signatur
Medlem

Vilken dundernyhet! Ska givetvis ta och lyssna på er snarast, saknat Calles tugg ett tag nu!


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Har lyssnat och jag blev sannerligen inte besviken! Riktigt fina nyheter och som man har saknat att höra Calle snacka spel...Underbart.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gregermeister:

Vilken dundernyhet! Ska givetvis ta och lyssna på er snarast, saknat Calles tugg ett tag nu!

Skrivet av greb1989:

Har lyssnat och jag blev sannerligen inte besviken! Riktigt fina nyheter och som man har saknat att höra Calle snacka spel...Underbart.

Vad fina ni är, tack!


signatur
12
Skriv svar