Gearbox växer markant - köper Lost Boys Interactive

Robot
Gearbox växer markant - köper Lost Boys Interactive

Gänget har medverkat i såväl Tiny Tina’s som CoD och PUBG.

#gearbox, #lost-boys


Medlem

GE MIG ETT NYTT DUKE NUKEM!
Tack på förhand.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

GE MIG ETT NYTT DUKE NUKEM!
Tack på förhand.

+1 på den

Medlem

Vad hände med Embracer Group? Det stod ju att de köpte Gearbox, men det känns mer som de bara köpt aktier i stil med Elon Musk's 9% av Twitter. Förstår inte riktigt vad Embracer fått ut av deras köp när t.ex. 2K Games står som utgivare till Borderlands spelen, och det är i princip de enda bra spelen som Gearbox get ut. Missade jag nyheten på FZ om att Embracer sålt Gearbox eller något? För annars följer väl logiken att Embracer Group i princip tar 30% samt att 2K tar 30%. Sen ska även Steam ta 30%. 10% kvar går till Gearbox för varje spel de säljer (innan skatt)? Inte konstigt att de kör så hårt på MTX och dlc i så fall men ändå, inte mycket pengar över, som de nu köper en studio med 220 personer för.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Vad hände med Embracer Group? Det stod ju att de köpte Gearbox, men det känns mer som de bara köpt aktier i stil med Elon Musk's 9% av Twitter. Förstår inte riktigt vad Embracer fått ut av deras köp när t.ex. 2K Games står som utgivare till Borderlands spelen, och det är i princip de enda bra spelen som Gearbox get ut. Missade jag nyheten på FZ om att Embracer sålt Gearbox eller något? För annars följer väl logiken att Embracer Group i princip tar 30% samt att 2K tar 30%. Sen ska även Steam ta 30%. 10% kvar går till Gearbox för varje spel de säljer (innan skatt)? Inte konstigt att de kör så hårt på MTX och dlc i så fall men ändå, inte mycket pengar över, som de nu köper en studio med 220 personer för.

Orkar någon annan insatt förklara för Fuidama?

Jag gör det inte...

Embracer Group äger Gearbox, korrekt. Inget annat har hänt sedan dess. Allt är som det skall.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Vad hände med Embracer Group? Det stod ju att de köpte Gearbox, men det känns mer som de bara köpt aktier i stil med Elon Musk's 9% av Twitter. Förstår inte riktigt vad Embracer fått ut av deras köp när t.ex. 2K Games står som utgivare till Borderlands spelen, och det är i princip de enda bra spelen som Gearbox get ut. Missade jag nyheten på FZ om att Embracer sålt Gearbox eller något? För annars följer väl logiken att Embracer Group i princip tar 30% samt att 2K tar 30%. Sen ska även Steam ta 30%. 10% kvar går till Gearbox för varje spel de säljer (innan skatt)? Inte konstigt att de kör så hårt på MTX och dlc i så fall men ändå, inte mycket pengar över, som de nu köper en studio med 220 personer för.

Gearbox är inte bara spel utvecklare de är utgivare också. Som utgivare har de släppt spel Tribes of Midgard , Have a nice death . I år kommer HomeWorld 3 sen 2023 kommer Hyper Light Breaker.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Vad hände med Embracer Group? Det stod ju att de köpte Gearbox, men det känns mer som de bara köpt aktier i stil med Elon Musk's 9% av Twitter. Förstår inte riktigt vad Embracer fått ut av deras köp när t.ex. 2K Games står som utgivare till Borderlands spelen, och det är i princip de enda bra spelen som Gearbox get ut. Missade jag nyheten på FZ om att Embracer sålt Gearbox eller något? För annars följer väl logiken att Embracer Group i princip tar 30% samt att 2K tar 30%. Sen ska även Steam ta 30%. 10% kvar går till Gearbox för varje spel de säljer (innan skatt)? Inte konstigt att de kör så hårt på MTX och dlc i så fall men ändå, inte mycket pengar över, som de nu köper en studio med 220 personer för.

Du har helt rätt i att Embracer köpte Gearbox. Det funkar ju dock inte riktigt så att Embracer skulle få 30% av inkomsten för spelet. Gearbox är en del av Embracer, Gearbox inkomst är också Embracers inkomst, det är inget som splittas, det är typ samma bolag (inte riktigt, det handlar ju om moder och dotterbolag), ungefär som med DICE som är en integrerad del av EA Games. 2K Games är utgivare för Borderlands för att man ingått avtal om detta, och man valde vid sammanslagningen med Embracer att upprätthålla dessa avtal. 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av PGR1985:

GE MIG ETT NYTT DUKE NUKEM!
Tack på förhand.

Eller hur!
Borde ju inte vara så svårt att dra lite inspiration från gamla actionrullar, skulle kunna få lite extra charm nu när det inte görs sånna överdrivna rullar med roid freaks längre 😂

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Eller hur!
Borde ju inte vara så svårt att dra lite inspiration från gamla actionrullar, skulle kunna få lite extra charm nu när det inte görs sånna överdrivna rullar med roid freaks längre 😂

https://youtu.be/Wp_K8prLfso

Har Dwayne Johnson och Vin Diesel blivit arbetslösa?


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Har Dwayne Johnson och Vin Diesel blivit arbetslösa?

haha true dom finns, men dom är ju knappast lika macho som typ sylvester eller schwarzenegger.
inte ens i närheten av samma kaliber av filmer heller, eller tkr du typ demolition man, tango & cash, terminator, total recall etc. är på samma nivå som fast and the furious och jumanji? 😂

Medlem
Skrivet av PGR1985:

GE MIG ETT NYTT DUKE NUKEM!
Tack på förhand.

Det är inte Gearbox som borde ge dig ett nytt Duke Nukem, det borde vara Void Point som gör det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

haha true dom finns, men dom är ju knappast lika macho som typ sylvester eller schwarzenegger.
inte ens i närheten av samma kaliber av filmer heller, eller tkr du typ demolition man, tango & cash, terminator, total recall etc. är på samma nivå som fast and the furious och jumanji? 😂

https://youtu.be/txuWGoZF3ew

Filmerna går inte att jämföra öht, men jag skulle nog säga att Dwayne Johnson är precis lika överdriven i sina filmer som gubbarna i de äldre var. Det är bara andra tider nu och filmerna har ett annat fokus.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Filmerna går inte att jämföra öht, men jag skulle nog säga att Dwayne Johnson är precis lika överdriven i sina filmer som gubbarna i de äldre var. Det är bara andra tider nu och filmerna har ett annat fokus.

True, men det jag menade var ju just att man skulle försöka fånga det som gjorde dom äldre actionhjältarna underhållande.
Han är ju baserad på sådana karaktärer från början, drf han drar one liners från alla möjliga actionrullar.
Både kung fury och farcry blood dragon är ju hur charmiga som helst, tror duke skulle kunna göra det bättre

1
Skriv svar