Rapport: Anställda vittnar om problem i Ken Levines studio

Robot
Rapport: Anställda vittnar om problem i Ken Levines studio

Bioshock-skaparen verkar inte vara den lättaste att jobba för.

#Bioshock, #Ghost-story, #Ken-levine


Medlem

Har läst att Ken Levine är svår att jobba med förut, så det kom inte som någon större överraskning.

Medlem

Är det någon studio som går bra just nu enligt alla rykten? Varje dag så är det något nytt rykte om en studio med problem som ploppar upp...

Medlem

Trivs man inte på ett företag då ska man fan byta snabbt det är ingen idé att va kvar på grund av man sin bästa vän jobbar där. Ut fort.

Medlem
Skrivet av tarantino:

Trivs man inte på ett företag då ska man fan byta snabbt det är ingen idé att va kvar på grund av man sin bästa vän jobbar där. Ut fort.

Har bytt några gånger. En gång pga. att jag tröttnat på arbetsuppgifterna, en gång pga. att jag inte gillade hur VDn skötte företaget (allt handlade om vinst och jag kände mig ofta stressad att hinna med) och en gång pga. att en äldre kollega under perioder betedde sig som ett riktigt svin och jag inte orkade med honom.
Så jag håller med. Om man inte trivs är det bara att byta
Om det inte är det absoluta drömjobbet. Då skulle jag nog stanna kvar och försöka lösa situationen istället.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Har bytt några gånger. En gång pga. att jag tröttnat på arbetsuppgifterna, en gång pga. att jag inte gillade hur VDn skötte företaget (allt handlade om vinst och jag kände mig ofta stressad att hinna med) och en gång pga. att en äldre kollega under perioder betedde sig som ett riktigt svin och jag inte orkade med honom.
Så jag håller med. Om man inte trivs är det bara att byta
Om det inte är det absoluta drömjobbet. Då skulle jag nog stanna kvar och försöka lösa situationen istället.

Tar det inte tid att komma in i arbetet och nå hög stabilitet och effektivitet?
Vet inte hur det ser ut inom spelutveckling, men det är väl inte ovanligt att det tar typ ett halvår innan man uppnår en stabil arbetssituation där allt flyter på typ.
Jag tänker då både relationen till medarbetare, vad som förväntas av än och att man blir bekväm med arbetsuppgifterna.
Det kan väl ta rätt mycket extra energi innan det uppnås med.

Jag menar alltså att det kanske inte är så väldigt lätt at byta arbete, men jag kanske är helt ute och cyklar och att man jobbar väldigt självständigt samt att arbetet ser nästan identiskt ut överallt?

Bara att byta och att uppnå det absoluta drömjobbet låter som en utopi, men vissa kanske har det så bra.

Medlem

Ken Levine är bra, jag gillar han.

Medlem

Det är ändå intressant att Levine lade ner Irrational Games för han hade tröttnat på AAA-modellen och det faktum att de jobbade på ett spel i 5 års tid som sen släpttes och plötsligt var allt det arbetet borta.

Nu har han suttit på Ghost Games i 8 år och fortfarande inte släppt något. 🙂

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det någon studio som går bra just nu enligt alla rykten? Varje dag så är det något nytt rykte om en studio med problem som ploppar upp...

Alla företag har väl sina problem (inte bara spelstudior). Svår att jobba med, kompromisslös... finns alla möjliga på mitt jobb. Träffat på alla möjliga karaktärer i arbetslivet. Är nog inte mer idag än förr. Bara att det når ut till sociala medier först, på gott och ont.

Medlem
Skrivet av nDreaZ:

Alla företag har väl sina problem (inte bara spelstudior). Svår att jobba med, kompromisslös... finns alla möjliga på mitt jobb. Träffat på alla möjliga karaktärer i arbetslivet. Är nog inte mer idag än förr. Bara att det når ut till sociala medier först, på gott och ont.

Känner dock att det är värre om det är just chefen som är kompromisslös och svår att jobba med, kollegor med samma problem är mycket lättare att hantera.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det någon studio som går bra just nu enligt alla rykten? Varje dag så är det något nytt rykte om en studio med problem som ploppar upp...

Om sidan skulle skriva om alla företag som går bra så skulle du inte få läsa något annat =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Om sidan skulle skriva om alla företag som går bra så skulle du inte få läsa något annat =D

Sant 😊 Nu är det nästan tvärtom istället om man går in på IGN eller liknande. De verkar älska att gräva fram negativa rykten och publicera!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tar det inte tid att komma in i arbetet och nå hög stabilitet och effektivitet?
Vet inte hur det ser ut inom spelutveckling, men det är väl inte ovanligt att det tar typ ett halvår innan man uppnår en stabil arbetssituation där allt flyter på typ.
Jag tänker då både relationen till medarbetare, vad som förväntas av än och att man blir bekväm med arbetsuppgifterna.
Det kan väl ta rätt mycket extra energi innan det uppnås med.

Jag menar alltså att det kanske inte är så väldigt lätt at byta arbete, men jag kanske är helt ute och cyklar och att man jobbar väldigt självständigt samt att arbetet ser nästan identiskt ut överallt?

Bara att byta och att uppnå det absoluta drömjobbet låter som en utopi, men vissa kanske har det så bra.

Jag har mest arbetat inom tillverkningsindustri och för det mesta har jag varit igång på ett par månader. Jag brukar tycka att det är roligare under tiden man är ny på jobbet och får lära sig nya saker och när det stagnerar brukar jag tröttna och vilja hitta något nytt.

Men nu jobbar jag som mätningstekniker sen ett år tillbaka och det känns som jag kommer ha att lära mig under lång tid så här stannar jag nog ett tag


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det någon studio som går bra just nu enligt alla rykten? Varje dag så är det något nytt rykte om en studio med problem som ploppar upp...

Supergiant Games verkar ha en skön sammanhålllning

Skribent

Jag tror det är rätt vanligt att visionärer som han är svåra att jobba med. De har nog en rätt klar bild hur de vill ha saker och kan nog ha svårt att ta in andra idéer. Jag tror Kojima är likadan faktiskt, även om Konami did him dirty så tror jag också att han inte är speciellt lätt att arbeta med. De bästa regissörerna inom film är ju likadana, kallas ju ofta "demon regissiörer".

Nu är det ingen ursäkt, men jag tror det är vanligt när någon har en stark vision hur hen vill ha sitt projekt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ny studie visar jobbare tycker det är jobbigt att jobba!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror det är rätt vanligt att visionärer som han är svåra att jobba med. De har nog en rätt klar bild hur de vill ha saker och kan nog ha svårt att ta in andra idéer. Jag tror Kojima är likadan faktiskt, även om Konami did him dirty så tror jag också att han inte är speciellt lätt att arbeta med. De bästa regissörerna inom film är ju likadana, kallas ju ofta "demon regissiörer".

Nu är det ingen ursäkt, men jag tror det är vanligt när någon har en stark vision hur hen vill ha sitt projekt.

Håller med dig. Stanley Kubrick var ju en sådan person exempelvis. Säkert svår fan att arbeta för, helt kompromisslös, mängder med omtagningar för att allt skulle bli rätt och enorma krav på skådisarna samt att filmstudion inte hade ett skit att säga till om annat än att ge karln pengar. Men så gjorde han enbart riktigt jävla bra filmer också!

1
Skriv svar