Årets spel? Och årets största besvikelse?

Medlem
Årets spel? Och årets största besvikelse?

The Last of Us 2.

Största besvikelsen: Cyberpunk 2077.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

The Last of Us 2.

Största besvikelsen: Cyberpunk 2077.

Hur många trådar har du skrivit i/skapat/återupplivat nu för att få ut din besvikelse över CP2077?

Nu kan du få tillbaka dina pengar av CDPR och gå vidare.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Hur många trådar har du skrivit i/skapat/återupplivat nu för att få ut din besvikelse över CP2077?

Nu kan du få tillbaka dina pengar av CDPR och gå vidare.

Jag undrar vad folk förväntade sig för spel? Det uppfyller mina förväntningar och mer hittills, och jag kollade knappt på något pre-release.

FM-guru
F.d. Sisyr

Årets spel: Hades. Den enda högkaratiga GOTY-kandidaten jag stött på i år, så det var ett lätt val. Fantastiskt spel rakt igenom. Cyberpunk hade eventuellt kunnat utmana om det släppts i färdigt skick, svårt att säga då jag inte ens är klar med spelet än.

Årets största besvikelse: Empire of Sin. Förväntade mig ett gangsterspel inspirerat av höjdarna från millenieskiftet. Fick en sorglig röra som får Cyberpunk att framstå som 100% färdigt i jämförelse.

Medlem

Årets spel: Cyberpunk 2077 (utan tvekan)

Årets besvikelse: Kinesiska laboratorium...

It's not a lake, it's an ocean

Årets spel: Denna är knepig för mig. Tycker inte jag har haft "den där" spelupplevelsen i år. Det har släppts en hel del bra spel, sådana som jag skulle ge 7/10 på tiogradig skala (eller 2-3/5 här på FZ), men inga fullpoängare eller ens i närheten. Just nu lirar jag Cyberpunk 2077, och även om det är ett häftigt spel på många sätt är det ju inte färdigt. Eftersom jag spelar på One X lider det dessutom av en hel del bekymmer.

Årets besvikelse: Den är lätt. The Last of Us Part II.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Årets spel: Half life alyx

Årets besvikelse: Wasteland 3


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mest spelat äldre spel i år, riktigt många bra spel som jag tagit tag i. Disco Elysium, RDR2 och Death Stranding för att nämna några. Bara ett nytt spel har varit i närheten och det är Alyx. Sjukt häftig upplevelse!

Gjort några timmar i cyberpunk. Gillar helt klart men jag har svårt se att det nyper topp positionen. Jag känner mig inte riktigt så där fri som jag helst hade velat. Det hade gärna fått vara lite lite mer som Disco Elysium i dialogerna.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av boneless:

Det hade gärna fått vara lite lite mer som Disco Elysium i dialogerna.

Det skriver jag under på, men det är å andra sidan ett citat jag hade kunnat applicera på typ alla spel.

Medlem

Cyperpunk är största för mig, helt galet bra. Har dock inte spelat många utav årets stora spel

Besvikelse : wolcen


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Årets spel: Cyberpunk 2077 (PC)
Årets besvikelse: förseningen av Odyssey (Elite Dangerous), men det är mer på gott än ont nu när man har Cyberpunk 2077 att spela!


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Årets spel: Cyberpunk 2077 (trots buggar och skavanker är det en fantastisk resa).
Tror knappt jag har någon större besvikelse. Det har varit ett bra spelår.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Årets spel: svårt. Läste precis Polygons lista och insåg hur många bra spel det faktiskt kommit ut i år. Intressanta val överlag där. Men jag kanske får svara Spiritfarer, det spelet grep verkligen tag i mig och har varit ett va de bästa spelen jag spelat på länge.

Årets besvikelse: Det är åtminstone inte Cyberpunk 2077. Faktum är att jag inte ens var intresserad av spelet eller hade tänkt att spela det alls, men sen kom Google med sin deal där man fick en Chromecast Ultra och handkontroll för vad spelet kostade, så jag tog en chansning och får säga att det överträffat förväntningarna. ^^

Så jag väljer nog istället... Jag vet inte. Något av alla ovanligt mediokra upplagor va EA:s sporttitlar som släpptes i år kanske?

Medlem

Årets spel: The last of ut 2 och Ghost of Tsushima

Årets besvikelse Watchdog. Och förmodligen Cyberpunk som jag inte spelat men ser kass ut på konsol och kryllar av buggar. Förmodligen bättre på PC. Känns som det är gjort för PC med nån supersnabb sista minuten portning till konsol.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Årets spel: Cyberpunk 2077, har inte spelat klart det men tror inte att jag kommer ändra mig.
Årets besvikelse: The Last of Us: Part II


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Hur många trådar har du skrivit i/skapat/återupplivat nu för att få ut din besvikelse över CP2077?

Nu kan du få tillbaka dina pengar av CDPR och gå vidare.

Kanske dags att dela ut pris för; "Årets mest gnälliga kommentar"

Nej vänta, den skulle jag vinna varje år.

Medlem

Jag har inte riktigt köpt några spel i år (fokuserar på backlogg och körkort) för att tillräckligt våga ge något omdöme, men hittills har jag inte blivit besviken på Blader....Ghostrunner eller Hades. Ghostrunner drar verkligen i dem strängar som kräver högoktanig action och Hades i dem som kräver nötande samtidigt variation. Är inte besviken på någon av dem, så dem får dela plats.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Årets spel: Call of the Sea, fantastiskt Lovecraft-mysig.

Årets besvikelse: Last of Us Part 2, ett imponerande hantverk rent tekniskt, men missar storyn helt och hållet.

Medlem

Årets spel: Alyx, Death Stranding (pc) och Cyberpunk 2077 (pc)

Besvikelser: Inte köpt något direkt dåligt från 2020. Mario Sunshine är nog det minst lyckade mariospelet jag spelat.

Medlem

Årets spel: Ghost of Tsushima, Fall Guys och Hades
Besvikelse: Last of us: Part II

1
Skriv svar