Dune: Part Two 199kr för att streama

Geeks Gaming
Skrivet av Crank:

Antar att problemet är en viss avundsjuka att vissa andra köper filmen tidigt, men att du inte har råd eller kompisar som vill dela den med dig.

Tror det handlar om ett missförstånd där man förutsätter att det alltid kommer kosta 199:- att hyra filmen

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Tror det handlar om ett missförstånd där man förutsätter att det alltid kommer kosta 199:- att hyra filmen

Jo det är troligtvis ett missförstånd i allafall hoppas jag det. För jag hade gärna betalat betydligt mer för att se en ny BIO film hemma med kompisar och delat kostanden med vänner på den tiden när jag hade en grym hemma bio. Men numera väntar jag på rea och köpte tex Dune 1 för typ 59kr har jag för mig Kan vänta på att Dune2 sjunker under 100kr om nå år..


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Skribent

Tänkte bara uppdatera att nu när det gått ett tag till så finns Dune 2 att streama på Max, utan att betala extra utöver abonnemanget.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Tänkte bara uppdatera att nu när det gått ett tag till så finns Dune 2 att streama på Max, utan att betala extra utöver abonnemanget.

Så bara 169 nu? För 4K.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Tänkte bara uppdatera att nu när det gått ett tag till så finns Dune 2 att streama på Max, utan att betala extra utöver abonnemanget.

Såg den igår med frun, fantastiskt film!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Så bara 169 nu? För 4K.

Japp, för en hel månad med hela sortimentetet - som alla andra prenumerationstjänster.

Finns fysisk blu ray också, så kanske går att hyra som enskild film i videobutik. Om det finns några sådana kvar?

Edit: Inser i efterhand att det kanske var en genuin fråga angående pris för nya tjänsten? Isf så ja, 169 för 4K. De billigare abonnemnaget för 129 har bara 1080p och det för 89:- har med reklam.

För oss som hade "livstidsrabatten" kommer priset vara 50% på standardabonnemanget, typ ~65:- och 4K kommer gå att se några månader till.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Japp, för en hel månad med hela sortimentetet - som alla andra prenumerationstjänster.

Finns fysisk blu ray också, så kanske går att hyra som enskild film i videobutik. Om det finns några sådana kvar?

Edit: Inser i efterhand att det kanske var en genuin fråga angående pris för nya tjänsten? Isf så ja, 169 för 4K. De billigare abonnemnaget för 129 har bara 1080p och det för 89:- har med reklam.

För oss som hade "livstidsrabatten" kommer priset vara 50% på standardabonnemanget, typ ~65:- och 4K kommer gå att se några månader till.

Trist tycker jag, att det försämras så. Wahlgrens är salt i såren.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Ren bioupplevelse, all annat format är ju ovärd filmen och man kan ju lika gärna skippa helt då.

Är en gedigen biobesökare och har varit så genom åren. Såg både 1 och 2 på bio men har min bästa upplevelse när jag väl kan se filmerna hemma. Inga störande människor, ingen svettig lokal, mat och dryck finns tillgängligt när jag vill. Blir man gasig slipper man sitta i salongen med magont.

Bio i all sin ära men mest njuter jag ändå hemma i soffan med sambon.

Just i fall som dessa filmer vill jag också kunna se filmerna direkt efter varandra, som jag personligen tycker dem skall ses för bästa upplevelse och det går ej på bio.

Sen är självklart upplevelsen olik den man har hemma kontra bio, med ljud, bild osv såklart. Men njuter ändå som mest hemma i slutändan.

Medlem

Nu är jag sist på bollen, men jag tycker 200kr för att se en biofilm hemma är ett bra pris. Är man två pers så blir det nästan halva priset av vad bio kostar nu för tiden. För oss med familj blir det lätt ett stort projekt att ta sig hemifrån båda två.

123
Skriv svar